Personalistyczna edukacja

Personalistyczna edukacja w rozumieniu projektu została w zarysie przedstawiona powyżej (w podrozdziale „Założenia”). Przechodząc do konkretów, można sformułować następujące cele:

  • Wspieranie rozwoju rynku usług edukacyjnych - jako oddolnego uzupełnienia standardyzacji i centralizacji szkolnictwa formalnego (zobacz dalej - opis Systemu pracy solidarnej).

  • Rozwój e-learningu jako najbardziej naturalnej metodologii dla kształcenia „just in time” oraz kształcenia aktywnego (kształcenie poprzez nauczanie).

  • Rozwój przedsiębiorczości poprzez tworzenie „Laboratoriów przedsiębiorczości

  • Wsparcie dla rozwoju działań klastra edukacyjnego w zakresie edukacji obywatelskiej, jako niezbędnego uzupełnienia kształcenia w zakresie kompetencji zawodowych (turystyka edukacyjna, utrwalania dziedzictwa narodowego etc...).

  • Opracowywanie (na podstawie doświadczeń w realizacji powyższych celów oraz prac naukowych) i upowszechnienie nowoczesnych metod i standardów kształcenia zindywidualizowanego (w tym kształcenie w rodzinie), które mogą być stosowne we wszystkich komponentach projektu.


Rysunek przedstawia efektywność przyswajania wiedzy - na podstawie Piramidy zapamiętywania Dalea źródło: http://ebta.pl/2013/08/04/286/

© 2015-2016 Fundacja Galicea